Persbericht Nederland d.d. 4 januari 2016 van R. Antwerp H.C.

Sander Baart kiest voor een nieuwe uitdaging!

Na 9 seizoenen in de Nederlandse hoofdklasse bij het Eindhovense Oranje-Zwart keert Sander Baart terug naar huis. De midmid van Oranje en Oranje Zwart zal vanaf volgend seizoen 2016-2017 weer uitkomen voor R. Antwerp H.C. in de Belgische eredivisie.

Een mooi palmares, maar het werk is nog niet af

De geboren en getogen Antwerpenaar met een Nederlands paspoort groeide als hockeyer op bij Antwerp. Hij haalde in 2007 met Antwerp de eerste landstitel in de geschiedenis van de club voor hij, 19 jaar oud, naar de hoofdklasse en Oranje Zwart vertrok. Bij de Eindhovense club ontwikkelde Baart zich tot een van de beste controlerende middenvelders ter wereld.
De laatste jaren waren bijzonder succesvol voor Baart die in deze olympiade met Oranje in elke belangrijke finale op het wereldtoneel speelde: de OS, het WK, de World League, de Champions Trophy en het EK. Met OZ werd hij al 2 keer op rij landskampioen en won hij afgelopen seizoen ook nog eens de EHL
Dit seizoen mikt Baart op zijn 6e play off met OZ en een 3e landstitel op rij. En… niet te vergeten ook weer de EHL. Maar Baart geeft aan dat de honger daarmee niet gestild is…

Olympisch goud in Rio, EK goud in Amsterdam, WK goud in India en de landstitel met Antwerp

baart-ek-goud-croppedDe ambities van de bijzonder gedreven midmid zijn niet min voor de komende 4 jaar. Met het Nederlands team mikt hij, na Olympisch zilver In Londen, op goud de komende zomer in Rio. Voor 2017 is de verlenging van zijn EK titel het doel, om dan in 2018 in India het WK goud te veroveren. Maar ook met zijn nieuwe club Antwerp mikt hij hoog. De 27 jaar oude Baart tekende een overeenkomst voor 4 jaar bij Antwerp en het is de ambitie van hem, van zijn coach en de club een sterk team op te bouwen dat meespeelt voor de titel, ieder seizoen.

Sander Baart geeft aan dat hij veel geluk heeft gehad omringd te zijn geweest door enkele uitzonderlijke topspelers bij zowel OZ als Antwerp vroeger. Naast de onverminderde drang naar nieuwe titels is het echter nu ook tijd geworden om terug te geven aan de club waar hij werd opgeleid. De komende jaren wil Baart zijn ervaring en zijn honger naar titels overdragen aan de nieuwe generatie bij zijn Antwerp.

In goed overleg met zijn bondscoach Max Caldas vond Baart dat hij toe was aan een nieuwe omgeving. Baart geeft aan genoten te hebben van zijn tijd in Eindhoven, maar na 9 seizoenen en alles gewonnen te hebben wat je kan winnen met je club was het tijd voor een nieuwe uitdaging. Deze heeft hij gevonden in de Belgische eredivisie bij Antwerp. Maar voor het zo ver is heeft Baart zijn zinnen eerst nog gezet op een 2e EHL titel en een 3e landstitel op rij met OZ.